درون موتور سرغت اشتعال گاز طبیعی از CNG کمتر LPG از بنزین کمتر است . این تفاوت سرعت سبب می شود هنگام استفاده از CNG وLPG توان و گشتاور به نسبت بنزین کاهش می یابد اگر بتوان اختلاف سرعت اشتعال را جبران کرد می توان گشتاور را در حالت گاز سوز افزایش داد. برای جبران زمان اشتعال می توان آن را درون موتور زودتر شروع کرد .
اما از انجایی که در حالت گاز سوز نمی توان جدول آوانس جرقه ایسیو بنزین را تغییر داد مجبوریم به روش دیگری این زمان را جبران کنیم . با تنظیم کیت آوانسر جرقه شرکت مپرا می توان شروع اشتعال سوخت درون موتور را بین 6 تا 15 درجه CrankShaft زودتر شروع کرد این میزان متناسب با حجم و نوع موتور متفاوت است در جدول زیر متناسب با نوع سوخت و خودرو می توان زاویه پیش اندازه جرقه را انتخاب کرد.
در ابتدای اتصال ادونسر به دسته سیمی که به باطری متصل است چراغ دوبار چشمک میزند که نشان از سلامت آن دارد .
برای اولین بار در ابتدای تغییر سوخت ، دور موتور باید از 2000 بیشتر باشد تا آوانس وارد عمل شود و در این حالت چراغ چشمک زن می باشد